NÄR OKTOBER BLÅSER I VINDEN

Det är något speciellt med månaden Oktober. Det bara är så. Har tyvärr kommit att bli speciell månad för några år sedan och kommit att betyda otroligt mycket för all framtid från och med ett enda besked. Cancer. Från att min mamma fick bröstcancer har jag kommit att kämpa hårdare än någonsin för att bekämpa cancern denna speciella månad och jag bara känner en sådan hopplöshet blandat med ett enormt hopp och en enorm framtidstro på att vi en vacker dag kommer krossa denna förbannade jäkla sjukdom. Det är något som ligger mig otroligt varmt om hjärtat. En sjukdom som drabbar mer eller mindre alla på ett eller annat sätt. Så många man känner och känner mycket för drabbas var och varannan dag av någon form av cancer. 
 
Jag mår samtidigt illa. Jag vill kunna rädda världen, även om jag vet att jag inte kan göra det ensam. Jag hoppas bara att vi någonstans försöker vakna upp. Se vad vi kan göra framför våra fötter. Göra det där lilla lilla. Göra skillnad. Jag önskar att vi kan utrota denna förbannade sjukdom. Slå den rejält på käften. Att vi kan rädda fler och fler från denna sjuka sjukdom. Att vi hittar orsaken till varför så många drabbas. Att vi kan få ett slut på denna sjukdom. 
 
Jag drömmer drömmar om att vi ska hitta svaret på gåtan som man så länge försökt lösa. Jag är glad att jag lever och är född i landet Sverige. Det är absolut BÄSTA landet att faktiskt bli cancersjuk i, även om så många inte överlever denna fruktansvärda kamp mot denna snuskiga sjukdom. Jag är rörd en dag som denna. Känner en oerhörd tacksamhet att faktiskt få leva och bo i detta land som kan hjälpa så många. Jag är rörd över alla som inte har familjemedlemmar eller anhöriga som inte får vara med längre i detta land. 
 
Jag hoppas att du precis som jag ser galan på TV4 ikväll. Att du och jag gör skillnad. Att vi krossar denna sjukdom.
 
 
 
Publicerat i