FRID I ÖGONEN

Helgen har verkligen varit hur skön som den förväntades bli. Jag har verkligen behövt detta. Bara total vila och frid. Jag har i princip botat min sega förkylning som vägrat släppa taget om mig. Fredagen väntades vara helt ledig vilket den inte blev. Förstående gentemot det enormt intressanta medieläget i norrbotten som rådde i fredags. Så utringd på jobb och taggad till tårna, det är verkligen härligt det jobb jag har just nu. Framförallt bästa känslan efter dagen, när jag ska sova för natten. Jag är totalt avslappnad. Jag hinner knappt lägga ned huvudet så sover jag. Det är en skön känsla. Så uttömmande och givande är mitt jobb. Det må jag säga!
 
Gårdagen spenderades på Lindex och det är väldigt tråkigt och lämna det härliga gänget, dom är hur goa som helst hela bunten. Så en dag kvar väntar där. Oerhört tråkigt men tyvärr måste det bli så när nya kapitel i livet väntar. Jag är bara så lycklig att jag fått pröva på så mycket förra året, och även början på detta år. Det är helt galet! Samlat erfarenheter har jag verkligen gjort, och jag saknar alla mina kollegor jag mött senaste tiden. Annars gjordes inte många knop på kvällen. Pizzamiddag med mor och far och gubben. Det var det på sin höjd. Vilket kan behövas. Såg lite film och kvällen var slut ganska tidigt. Har blivit riktigt kvällstrött numera, och morgonpigg(!) Vad har hänt där? Jag har varken varit morgon eller kvällsmänniska. Så riktigt kul.
 
Annars har vi mest designat garderober på IKEA i dag, och det går väll sådär. Vi har hittat något som kan tänkas passa oss båda men det är så jäkla svårt. Huvudgarderoben ska vara the masterpiece känner jag. Självklart kan man ha små garderober lite här och var i huset, men när man väl ska lägga pengar på en garderob på fem meter så vill jag det ska bli bra. Svårast är hitta något som ska kännas bra även många år i framtiden. Jag tror inte på något hippt som gäller här och nu, utan en mer långsiktig lösning så det är verkligen svårt. Har du designat en garderob? Hur har du gjort och tänkt? Skriv en kommentar så jag kanske får lite skjuts i rätt riktning. 
 
Förutom planera i huset ska jag senare visa er världens vackraste ljuslyktor som jag och Hannes köpte i fredags. Så vackra att jag bara kände att jag måste ha dom, så enkelt var det. Så under helgen har vi har ätit frukost på staden och bara myst på och även lite frukost på sängen. Nä helgen har verkligen varit kanon och jag behövde den! Visst är han förresten fin min gubbe? Riktigt fridfull att titta på och ringen som det efterfrågats bild på syns. Har en likadan, simpel men jag älskar den.
 
 
 
 
 
 
Publicerat i