DET KUNDE LIKA GÄRNA VARIT JAG, DET KUNDE LIKA GÄRNA VARIT DU

Dagarna rullar i ett rasande tempo. Det känns som att man knappt hinner säga godmorgon till kunderna på jobbet en måndag, så är det vips helg och man får önska alla en trevlig helg. Det är skönt, och samtidigt lite sådär halvskönt faktiskt. Jag är inget stort fan av just denna period på året. Oktober är nog den månaden tillsammans med februari som suger musten totalt ur mig. Förra året kunde vi rädda oss genom att veta att vi skulle två långa veckor till Karibien, men nu är det något annat på tapeten som väntar. November gav mig värme. Nu kommer november ge mig puls. Och det känns härligt. Det vankas en längre weekend i London med min kärlek. Och det ska faktiskt bli hur mysigt som helst. Det var länge sedan jag verkligen gjorde något som detta. Flera år sedan faktiskt. Men det kommer bli bra, och jag längtar redan. 
 
Annars så är det mest jobb faktiskt. Det blandas av en timmes kortare dagar blandat med långa dagar. Och det gäller nog tror jag att insupa all energi man bara kan. Som i helgen då jag fick blanda jobb med en tripp till stugan och bakning hemma. Precis det jag känner jag behöver just nu. Det är så lätt den här tiden känner jag att bli trött, att vara utmattad och tömd på energi. Men jag tänker att jag försöker leta mina ljusglimtar varje dag, och sen ladda depåerna under helgerna. Som sagt, oktober och februari, is not my cup of tea. Nåväl. Det vankas en dag på jobbet, och det blir perfekt start på veckan.
 
 
 
 
 
 
Publicerat i