THAT YOU FOUND A GIRL, AND YOU MARRIED NOW. I HEARD THAT YOUR DREAMS CAME TRUE, THAT SHE GIVE YOU THINGS, I DID'NT GIVE TO YOU

"Jag minns den natten då din varma kropp höll om mig. Du kollade på mig med dina ögon medan jag låg vaken och låtsades sova till samma andetag som dina, men kände precis varje drag med ögat du gjorde på mig. Jag log, och du drog mig tätt intill dig. Jag slumrade i dina armar, och jag kunde känna att vi borde få det bra. Hur dina varma händer sakta drog svepande drag över min kalla och nakna rygg och hur rysningar av välbehag fyllde hela mig. Och jag vaknade av att du låg precis så som du drog mig intill på natten. Och jag smög mig upp. För att vinkla upp persiennen, och möttes av morgonens ljus. Jag minns att jag tänkte att världen och det som sker, det är nu. Jag vinklade igen persiennerna och gick tillbaka till dig igen. Och där låg vi tills det blev mörkt igen.
 
Jag minns att jag höll dig hårt i mina armar. Att jag nuddade med mina läppar på din hals och viskade så tydligt jag bara kunde. Så att du knappt skulle missa vad jag sa. Att du skulle känna att det var där och då. På riktigt. Jag sa till dig: lova mig att du aldrig lämnar mig. Du svarade aldrig. Du drog mig bara närmare och höll mig hårt, och länge. Och jag tänkte att livet skulle förbli såhär. 
 
Jag minns att jag legat i det som var vårt, och saknat och längtat länge. Att jag tänkte att du aldrig skulle dyka upp någonsin mer. När du väl var där, efter dagar som kändes som år, så kröp du ner och värmde mig, och jag var feg och vågade aldrig visa att tårarna rann men dom rann. När jag upptäckte att orden lova att du aldrig lämnar mig flöt ut som en flod genom mina tårkanaler så minns jag att jag tänkte att världen är som den är. När solen lämnat mina glittriga ögon och tanken på att stanna inte längre fanns. Fanns jag?
 
När dina öron inte längre hör vad jag säger, när dagen faller och en stjärna dör på himlen. När man tror att livet vänder. När du inte kan höra mig skratta längre, eller då mina drömmar aldrig kommer besannas. Då gränslös kärlek som gör att fötterna lyfter från marken, och då jag bara inte behöver bli sådär fruktansvärt mållös längre. När du inte längre bryr dig om att lyssna på vad jag har att säga. När drömmen om framtiden runnit ur mina händer. Men jag vet en vän, som är lika mörkrädd som jag. Vi pratade om att göra slut den dan."
Publicerat i
#1 / / Anonym:

<3

#2 / / Anonym:

fantastiskt fint skrivet hjärtat <3