ONLY TEARDROPS

Onsdag. Ledig, och har redan varit uppe med tuppen. Jag tror jag nästan börjar bli som en liten gamling. Är jag ledig, så måste jag vila förmiddag. Är helt slut annars. Men det kan ju vara skönt ibland, vad vet jag. Har redan hunnit kasta mig i bilen, glömma mina glasögon, lämnat mamma på jobbet. Åkt till läkaren, tagit miljontals prover, och hunnit åka och hämta en hemlig sak. Har hunnit åka och handla, köpt blommor, åkt till graven och landat hemma och plockat upp tvätt och packat upp varor och dött en stund i soffan. Haha! Härregud. Jag lurar nästan mig själv denna morgon, vem tror jag att jag är? Jag har inte kört bil ska jag säga på drygt ett år. Det är lite sorgligt nästan. Jag vägrar erkänna det själv, men kanske att jag börjat bli en liten cityblomma istället för skogsträd. Men bara nästan.
 
Med tanke på att det är nära på att ske så ska jag nu äta lunch med bästa Julia, och jag ska sedan hem när tiden vill det. Packa och göra mig i ordning. Leta rätt på ett fiskespö och åka ut med bästa bästa människan. Jag tror jag behöver det. Och det gör mig så glad i hjärtat. Jag vill nog inte vara någon betonggris. Jag vill nog ha lite fjäll, natur och luft som inte luktar avgas. Så denna lediga dag blir nog inte helt värdelös, trots att jag är tröttare och slutare än döden själv. Men när någon viskar att det vankas vatten, meta fisk, och mys. DÅ är jag då inte sen att haka på. 
 
 
 
 
 
 
 
Publicerat i