DEN ENDA SOM VERKLIGEN ÄLSKAR MIG, ÄR DU

Du sa vi inte kan höras längre, att det blir för svårt. Att dina minnen gnager dig och att du inte kan sova utan mig. Du sa att livet skulle bli lättare, jag har gått vidare. Men du kan inte sova när du vet att jag har någon annan arm runt mig. Du sa att du lovade att ändra dig, att det är för sent, men till nästa liv. Du ville visa mig livet, och ta mig med storm. Du sa att om du skulle se mig nämna någon annans namn inför det jag drömmer om med ring på fingret skulle ditt liv aldrig bli likadant igen. Och du sa att nätterna är tyngre ju längre tiden går. Att allt som har med mig, det läker inga sår. Du sa att mardrömmen är att se mig växa gammal med någon annan. Du sa att du vet att alla mår gott över hur det ser ut. Du säger att det är rätt tomt hos dig. Att du inte kan ha mig som en vän genom livet. Att alla bilder på mig gör dig galen. Du kan inte se mig längre. Och du säger att himlen är öppen, att du funderar hur det känns. Att du slutar andas när du ser mig. Du uppmanar mig att säga till när du ska gå. Du är rädd för att fel människa ska bära mitt hjärta. Du sa att man kan älska någon för resten av livet, utan att faktiskt leva eller leva med varandra. Du ber mig att aldrig glömma bort dig. Att aldrig någonsin låta dig va.
 
 
 
 
Publicerat i