SNÄLLA HATA MIG HÅRT OCH LÄNGE INNAN DU KAN ÄLSKA OCH HÄNGE DIG MIG IGEN

Tröttaste katten i staden. Helt jäkla färdig. Om man säger så. Inte många knop gjorda idag, och totalt utmattad ändå. Ja det är inte lätt att spatsera i små fötter en dag som denna. Tur man har peppande kollegor som gjort allt för att man ska orka idag. Orka med denna långa, plågsamma och smärtsamma trötthet. Jag inser att viljan får en att orka betydligt mer än vad man egentligen vill. Och att när man tror man är nära att ge upp, så har man ytterligare lite energi och ytterligare en motor till. Det är det jag kan älska med mitt liv ibland. Att när jag vill, och verkligen känner för det så går jag på växel tio, men när det kommer lugnare perioder då energin behövs sparas. Då är det verkligen att gå på tomgång. Haha. Som att jag förresten ska dra referenser om motorer. Näe. Kan inte ett dugg. Förutom att byta däck. Så vem tror man att man är? 
 
Det ryktades om en tripp till Holma imorgon, men jag tackar nog vänligen men bestämt nej till det förslaget och laddar mina batterier inför kanske en fysisk ansträngning istället på onsdag. Här blir det inget skålande i vin och sprit under valborg. Istället firar jag in våren med träning, och hoppas på att det kan bli en fin start på våren och framförallt sommaren. Det är något som sjukligt besatt driver mig och mitt sinne till att få sommaren att närma sig. Jag håller på att bli sjuk på all längtan. Jag vet att jag inte kan påverka vädret. Men jag längtar till att få sitta på bryggan. Dricka ett glas rosé på en uteservering. Traska hem barfota. Ta på mig sommarklänningarna som legat allt för långt in i garderoben. Och bara kunna ramla hem vid tiden då det börjar bli dag, men då festen ännu inte är slut. Trots att solen skiner som om det vore dag. Jag längtar så besatt mycket efter sommaren, och allt man känner då. Att man jävlar lever igen. Att man lever varje dag hela sommaren som om det vore den sista dagen. 
 
Nej snälla bara ge mig något som är värt att leva för i sommar. Och jag kommer ta den chansen, som om det vore den sista. Hatar för övrigt att det är så sinnessjukt varmt i min lägenhet (redan!) och det är bara maj snart. Hur ska detta gå? Det blir att kasta ut duntäcket, sova absolut naken och inte röra sig en millimeter. HA! Kvinnan som inte legat still sen hon föddes. Nåväl. Lyxproblem deluxe. Hårt att leva ibland, och hårt liv att ligga och läsa blaskor i sängen. 
 
 
 
 
 
 
Publicerat i
#1 / / WIDNERS:

Måste bara säga att du har en underbar blogg!