ONE DAY BABY, WE'LL BE OLD

Vilken start på morgonen.
Somnade någorlunda pigg igår.
Vaknade helt död idag.
Har tagit mig en timme att få i mig frukosten.
Och jag är helt slut.
Av att bara ha ätit?
Okej. Illa.
Nåväl.
Det är bara och försöka vara optimist.
Idag så proppar vi kroppen med ännu mer vätska.
Och ännu mer vitaminer.
Och jag överlevde natten.
Jag drunknade inte, även om det kändes som det var nära.
Nåväl.
Vi glädjer oss åt det bra vädret utanför fönstret.
Och att jag snart ska få gå ut igen.
Att vara ledig är fanken det värsta jag vet.
Har nog aldrig lyckats med att INTE vara sjuk då jag är ledig.
Så från och med nu kommer jag mest troligen aldrig vara ledig.
Jag är nog allt eller inget helt enkelt.
Lätt och milt konstaterat såhär på morgonkvisten.
Men nu blir det att krypa ner under täcket igen.
Och vila så mycket jag bara kan.
 
 
 
Publicerat i
#1 / / marina:

Krya på dig!