I FEEL HOMELESS

Fredag. Helg. Snart. Och allt vad det innebär. Det känns verkligen direkt i kroppen då man går över från veckodag till helg. I hela jäkla kroppen. Fredag som sagt. Ledig imorgon. Slutar tidigt idag för att möta upp kära besöket. Och det blir nog till och med fika på staden kanske. Eller varför inte lite handling och hem och mysa och äta lite. Vem vet. Det kommer bli bra oavsett och jag har längtat. Som jag har längtat. När det känts som att man varit nära döden i vecka, så känns det betydligt lättare idag. Jisses.
 
Vilken vecka alltså. För att summera. Vilket man ibland behöver göra. Helt onödigt kan en del tycka. Nödvändigt säger jag. Men jag är så jäkla glad att den snart är över. På alla sätt och vis. Och att man kan öppna ögonen och börja se lite framåt mot saker och mål som kommer. Träningen går prima, och det känns så jäkla skönt. Alltid något. Det känns också skönt att våren verkligen kommer och fångar mig snart. Och att chocken då en helt oväntad person plötsligt dyker upp vid min sida igen. Dog döden. Accepterade. Och tyckte det var helt okej. Trots allt. Nåväl. Alla ska vi väll ha lik i garderoben. Och en del lik verkar tydligen aldrig dött. Aja. 
 
Nej, nu ladda för en totalt fri och kravlös promenad till jobbet. Precis vad jag behöver. Sen är jag på banan igen. Sen tar jag fanimig helg.
 
 
 
 
 
 
Publicerat i
#1 / / Anonym:

Wow, vilken underbar hårfärg du har!