CLOSE YOUR EYES AND LET IT BE

Världshistoriens tråkigaste dag.
Jag har legat inne mest hela dagen.
Och jag har haft så sjukt tråkigt.
Så imorgon är det bort med betongkepsen.
Bort med febern och halsontet.
Och sen lite alvedon så är man på banan igen.
Dock har jag nu druckit så mycket att jag är nära sprickgränsen.
Alla har tjatat hela dagen lång om att dricka.
Och nu när jag kröp ner under täcket så låter det helt sjukt.
Magen låter som en enda plaskande pool.
Och kommer jag vända mig på mage.
Så är risken som att dra "bomben" på badhuset stor.
Nej fy, varför gör man såhär?
Nåväl, jag ska försöka sova tidigt.
Sjukt dåligt att man lyssnar alldeles för bra musik.
Jag kan nästan känna att höfterna diggar under täcket.
Men bara nästan.
Och nu håller vi alla tummar.
Imorgon vaknar jag pigg.
Imorgon vaknar jag frisk.
OCH IMORGON VAKNAR JAG GLAD!
Och helst inte drunkar i allt vatten jag druckit.
Eller nått.
Trisst när det blir så, om det händer.
 
 
 
 
Publicerat i