LIKE A FALL

Fredag.
Bästa dagen på veckan.
Ändå känns det inte helt rätt trots det.
Jag är trött, men det verkar inte undgå någon.
Jag har gjort lite jul här hemma.
Och idag ska jag införskaffa julgranen.
Riktigt mysigt.
Ändå är det något som gnager.
Ska försöka komma på vad det är.
Tänkte i alla fall försöka göra lussebullar imorgon.
Och pepparkakor i helgen.
Och lite annat smått och gott.
Mysigt!
Känns galet att det är en vecka sedan jag kom hem.
Att jag för en vecka sedan låg på en strand.
Och nu möts av -16 friska grader.
Vad häde där liksom?
Bra fråga.
Ska kila till jobbet snart.
Idag är en sådan där dag då en kram, eller ett mail.
Eller ett brev, telefonsamtal, ett meddelande, ett finnas till hade hjälpt.
Det känns som så.
Ska försöka rycka mig i kragen.
Snyggt pynt till granen ska inhandlas.
 
jag och bästa mamma för drygt en vecka sedan
 
 
 
Publicerat i