om jag ger dig mina tårar, men är stark när du är svag, spelar sweet home alabama på en lägereldsgitarr

Jag njuter och lever mitt livs dagar.
Det känns så.
Fast det låter så oerhört smörigt.
Och klichéaktigt.
Men faktum är att jag skiter i det.
Jag mår sjukligt bra.
Solen har lyst hela dagen.
Jag har varit och rört sand mellan tårna igen.
Solat dagen lång. Ätit god mat.
Druckit ett kallt glas vin eller två.
Bara gjort det som fallit mig in.
Jag vet inte varför, men jag har ångest.
Ångest över att börja jobba igen på fredag.
Jag gillar mitt jobb. Det är inte det.
Det är bara det att jag älskar att vara ledig också.
Svårt det där. Jobbigt dilemma.

När inte allt går som det är tänkt så går det ändå någonstans.
Det har jag kunnat konstatera dessa dagar.
Det känns väll sådär. Men det går att leva med det.
I heard that your dreams came true
guess she gave you things I didn't give to you.
Livet är för kort för att grubbla bort det.
Tack för att du lärde mig någonting.
Nu återgår jag till att bara vara.
Gå ut på balkongen. Möta solen igen.
Det får låta hur det vill.
Men jag älskar det.








Publicerat i