ett kaos kan lätt bli löst

Äntligen så befinner jag mig i Piteå igen.
Eller hemma hos mig.
Med ord så går det inte att beskriva hur skönt det känns.
Kommentar överflödig så att säga.
Solen har visat sig från sin bästa sida idag.
Och jag och min kära mor har legat ute hela dagen.
Hur skönt som helst.
Jag mår så bra just nu så det går inte att beskriva.
Dock kunde detta besök sluta illa.

Jag och min otur.
Dörren och låset har krånglat lite.
Så vad hände? Jo hela låset var stumt.
Så det vara bara att ta sitt förnuft till fånga.
Ta sina fötter och gå och knacka på hos pensionärsgrannarna.
Och i dörren fick jag en äggkopp med matolja.
Det skulle fungera sa den gamla kvinnan.
Jag traskade tillbaka. Doppade nyckeln i oljan.
Och vips så gick låset upp hur lätt som helst.
Gamlingar dom är sköna.
Annars så har jag bara ätit god mat och mått gott.
Det här är livet.
Underbart och härligt!



Publicerat i