du var lik någon, jag kan inte komma på vem det är bara

Ungefär som rubriken så råkar man ut för det ibland.
Det hände mig igår.
Eller om det var i tisdags.
Det händer egentligen vem som helst.
Men när man träffar någon som säger den meningen.
Så känns det egentligen totalt meningslöst.
Jag kom på mig själv med att jag kan säga så.
Att någon är lik någon, men att man inte kan komma på vem.
Och att man sedan får höra att man är lik någons exflickvän.
Det vet jag inte om man ska ta som en komplimang.
Eller som något annat.
I vart fall så var det roligt. Jag skrattade.


Idag så blir det att åka hem igen.
Jag har spenderat mina lediga dagar i piteå färdigt.
Jag längtar sjukligt mycket till mina nästkommande lediga dagar.
Speciellt när vädret är helt underbart.
Nog för att det inte kommer vara samma väder i norrland.
I fjällen. Men man kan ju alltid hoppas.
Nej imorgon tar man på sig uniformen igen och levererar.
Jobbet, träningen, livet och jag.


Publicerat i