I can't tell you what it really is, I can only tell you how it feels like

Kvällspromenader är givande.
Luften ute är sval. Man tänker klart.
Det insåg jag idag.
Att man tänker sjukt bra ute på kvällen.
Nåväl jag hade det rätt trevligt.
Och det bästa av allt var en sak.
Jag såg en underbart söt igelkotte.
Tur att ingen bil kom.
Då hade den kotten varit död kanske.
Den bara trippade över vägen.
Sakta.
Hade jag haft kameran med mig. Då hade det varit snap.
Och sen hade den lilla legat här på min sida.
Men nej tyvärr.

Jag insåg att de nog måste vara världens sötaste djur.
Helt oskyldig trippa över vägen.
Och inte ett ljud. Bara en söt igelkotte.
Den fick mig på bättre tankar. Faktiskt.
Hur underbart hade det inte varit om det där var jag?
Gå och lägga sig i en hög med löv och sova?
Jag tror man ska se livet som så.
Det kan vara helt underbart.
Rulla i löv är inte helt fel.
Jag tänkte på det hela vägen hem.
Tills jag insåg att sova i en säng. Det är förstaklass.
Då ångrade jag mig.
Jag har det nog rätt bra ändå..


Publicerat i
#1 / / Emilia:

Blev lite gladare när jag läste det du skrev :)Mysig promenad lät det verkligen som! Kram