åre...t och annat sött och salt

Jaaa hur ska jag sammanfatta året som har varit?
Hujeda mig. Jag vet inte vart jag börjar.
Det var en rätt mörk januari och februari.
Kantades av många sjukhusbesök. Det var tungt. Jobbigt.
För att sedan när man väl blivit frisk avlösa med några partynätter.
Jag har sprungit som en jävla idiot från april - september månad.
Jag har sprungit rekordtid på milen. Jag har varit stolt.
Egentligen var jag en nörd på att springa under den tiden.
Att festa och leva loppan fans inte riktigt då.
Men det kom att ändras. Månaden Maj.
Det var då jag egentligen längtade hem så jag dog.
Men samtidigt ville stanna kvar så länge som möjligt. Komplext.
Men vi festade samtliga helger den månaden.
Kan ha varit bland de roligaste kvällarna.

Sen kom sommaren. Jag tillbringade den hemma i Kiruna.
2 soldagar av tre månader. Första snön kom 25:e Augusti.
Jag var trött på att leva hemma. Jag längtade tillbaka.
Det var som jag hade förväntat mig. Halvåret som kom.
Det skulle komma att skrivas in i historieböckerna. Länge länge.
Jag vet inte vad som hände. Jag har levt på vågorna.
Sista halvåret har varit som havet. Man lever för vågorna.
På vågorna.
Det har samtidigt inte varit lätt någonstans.
Jag har egentligen inte rest någonstans. Förutom Piteå-Kiruna.
Kiruna-Piteå. Tur och retur. Fram och tillbaka.

Skulle jag sammanfatta mitt år 2010 så säger jag följande:
Intensivt.
Bubblande. OMTUMLANDE. sjukhusbesök.
Galet. Kärlek. Fest fest fest. TRÄNA.
svek. Krossade drömmar. Livet på en pinne.

Jag är för trött för att mata upp massa bilder.
Det kommer om det kommer. Vänta inte för länge.
Jag är nöjd över året som varit.
Sista halvåret. Hur ska jag förklara. Magiskt, och tragiskt.
Men jag är nöjd. Nöjd som bara den.
Imorgon kommer mitt nyårslöfte. Check it out.


Publicerat i