A LITTLE PARTY NEVER KILLED NOBODY

Vilken helg alltså! Så fruktansvärt rolig och efterlängtad så det går som inte att beskriva. Jobbat 12 dagar på grund av hopp mellan hög och lågsäsong, så tolv dagars jobb, och äntligen ledig i tre dagar. SOM jag har längtat. Så vad hände i helgen? Det bjöds på kräftskiva hemma hos oss i lördags, och vi körde bokstavligt talat in i kaklet gällande allt. Dekoration på högsta nivå, och massor med kräftor och pajer och sallad och allt vad man bör ha till. Den obligatoriska snapsen och ett riktigt bra sällskap. Detta blir absolut något vi får göra igen! Absolut! 
 
Igår insåg jag hur smart jag egentligen är. Som att diska och städa bort allt på natten när man kommer hem är genialiskt. Så slipper man med stora ögon glo hela dagen på diskberget och studera skiten men inte orkar ta tag i det. Så igår var det verkligen lugna gatan. Vi tog det mest lugnt här hemma, knaprade lite salta chips och drack pepsi och sen var det bra med det. Men tanken att slippa städa var helt gudomlig, allt var redan gjort.
 
Så idag har jag egentligen inte gjort många knop. Jag har kört en riktig sovmorgon, och sen har jag ätit god frukost och myst på här hemma. Springer mellan tvättstugan och lägenheten. Planerat middagen för idag, och ska ta tag i disken. Egentligen är jag på ett satans skaparhumör idag, men jag känner att en lugn dag kan vara nyttigt för mig. Så är det. Annars ska jag försöka få med gubben på en promenad idag, det är väll det. TA det lugnt och uppskatta det tar sin tid, och det är faktiskt riktigt härligt ibland. Så mest lallar jag runt här hemma, och skrattar åt lördagens minnen som dyker upp titt som tätt, och bara är. Livet är härligt, och det är alldeles utmärkt just som det är. Att bara vara som sagt är väldigt nyttigt, och inte söka lyckan. Det gäller bara att leva, så kommer allt gratis. Simple as that.
 
Lördagens bilder. De få jag lyckades ta.
 
 
 
 
 
 
Publicerat i