jag ska göra kaos ikväll

Oj vad jag älskar kluriga rubriker.
Eller det kanske bara är jag som känner så.
Eller tycker för den delen.
Nåväl. Jag är i full gång.
Jag är på topp skulle jag vilja säga.
Därav står jag och öser för fulla muggar i köket.
Jag har skrivit några gånger tidigare att jag gillar att laga mat.
Så nu står jag, trots att jag ätit middag och lagar mat.
Känns fyndigt. Och sådär checkt på samma gång.
Att laga mat och inte äta den är en annan fråga.
Men allt ska frysas in i min lilla frys.
Därav så slipper jag laga mat några dagar framöver.
Smart skulle jag vilja säga. Lat kanske andra säger.
Jag säger att det är smart och trevligt samtidigt.
Det är sällan det kan bli en sådan bra kombination.

Så nu ska jag göra kaos i mitt kök ikväll.
Vilket känns förträffligt bra.
Annars så gör jag inte så mycket.
Löser korsord. Lägger upp håret i rullar.
Går runt med ansiktsmask. Målar naglarna.
Nej jag har inte blivit fullvärdig pensionär ännu.
Jag ska egentligen bara läsa en bra bok.
Igelkottens elegans är utläst.
Nu ska jag läsa en bok om skrivna kärleksbrev.
Obotlig romantiker som jag är.
Nåväl. Jag återgår till att göra kaos.
Det är så mycket spännande läsning jag kan ge dig en måndag.





Publicerat i