jag älskar att leta i arkiven

En hel lugn helg har snart tagit slut.
Eller slut och slut.
Dagen har just börjat.
Blev dock en smula förvirrad när jag vaknade.
Vad var klockan egentligen?
Den på tv:n sa något helt annat.
Så jag antog att vintertiden eller sommatiden tog slut.
Sak samma. Klockan var en timme mindre.
Så jag var egentligen uppe tidigt.
Nåväl det skadar aldrig.
Jag klev i alla fall upp och åt supersmarrig frukost.
Sen så tog jag och mamma filten och kikade en film i soffan.
Jag var tvungen att hålla emot tårarna flera gånger.
Känsliga jag.
Men bra var den alltid. Det måste jag erkänna.

Nåväl. Jag har rotat i arkivet här hemma.
Vilket samtidigt får mig att få ångest.
Som jag skrattar och ser tillbaka med härliga minnen.
Lisa Franck, minns du detta?
Jag minns denna bild. Och jag var nervös.
Äckligt nervös. Men ska man vara teaterapa så ska man.
Och jag och Lisa, vi öste till låten Worrying kind.
Ohja. I remember that.




Hmm. Låt mig se. Detta kortet togs för ca 4-5 år sedan.
Har det skett en förändring kanske? Mjo det har det nog gjort.


Publicerat i
#1 / / bellgren:

vaaa? inte kan det väll vara så länge sen bilden togs?! var det inte i tvåan ni sjöng the ark? :)