CHANGE YOUR LIFE, IT'S NOT A DETOX, IT'S A LIFESTYLE

Jisses amalia säger jag bara efter att genomfört min första omvälvande livsstil i hela mitt liv. Jag har varit den som varit mest peppande och drivande till att faktiskt börja med denna, men den som sedan tagit över rodret under dessa nio dagar - det har jag min sambo att tacka för. Jag ska berätta hur jag känner och mår och minns att denna upplevelse har varit. 
 
Någonstans dag 1 kände jag att det gick ovanligt bra, nästan lite lätt för att inte ha ätit på ett dygn. Jag drack otroligt mycket vatten och det gick faktiskt väldigt bra måste jag säga. Natten innan vi skulle köra igång var jag så nervös att jag inte kunde sova, det var omöjligt. Jag låg och fantiserade att vi mest troligen kommer dö under denna upplevelse och eller att vi inte kommer komma levande ut på andra sidan om vi säger så. Samtidigt är jag oerhört envis, och vet att viljan om jag sätter den till kan ta mig precis vart som helst. Så vad ska man säga - skräckblandad förtjusning. 
 
Dag 2 gick också helt förvånansvärt bra, jag kände mig trött och lite snurrig i huvudet, men annars inte desto mer. Sen kom kvällen. Oh my lord. Det var precis som att någon slog mig på truten och kastat ut mig på havet. Trött trött trött och extremt illamående och orkeslös och muskelvärk i kroppen vaknade jag upp med dag 3. Den känslan alltså, jag låg bara för mig själv hemma efter ett helt dygns sömn och intalade mig själv att det kommer gå över, det kommer gå över. Det gjorde det också, sambon kom hem med mat, och TJOFLÖJT så var man en helt ny människa. Bara det att mat har smakat så fruktansvärt gott. Bara det att jag aldrig lärt mig att uppskatta mat som på detta sätt. Saker som tomater smakade så fruktansvärt gott. Jag visste inte att det kunde göra det, men jovisst. Så var det. Precis där och då vände det, och som sagt, envisa jag - we gona make it.
 
Dag 4 - Snacka om att vända upp och ned på en pannka. Ned som en pannkis och upp som en sol. Jäklar, alltså sedan dag 4 så har egentligen energin bara strålat över mig. Det är sjukt filosofiskt att överhuvudtaget skriva om det, men det känns som att livet återvände, och att jag började leva igen. Som att jag återuppstått från de döda, hur nu det känns, men lite så. Jag har från den dagen haft så fruktansvärt mycket energi och när allt bara klaffar då man får beröm för sitt jobb, när man tagit tag i saker som legat länge, och då man bara haft energi att gå ut och köra några långa promenader med världens bästa musik i öronen. Då vet man att man lever. Det går som nästan inte att förklara, det lyckoruset jag har varit i de senaste dagarna, det var länge sedan faktiskt jag bara känt mig så bekymmerslös och lätt och härlig och välmående i min egna kropp.  
 
Från den dagen så har denna C9:a gjort mig otroligt stark. Otroligt vill jag verkligen betona. Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi när jag låg där hemma och mådde pyton och trodde pärleporten skulle komma att jag skulle klara detta, men jag gjorde det. Jag klarade så mycket annat den veckan också, som jobb som jag verkligen lagt ned möda och hårt slit på, och fick beröm!  Som att utvecklas som person, och göra saker jag tidigare inte gjort, som att bara inse vad man klarar och inte klarar och skilja på att vara sugen på något och att verkligen vara hungrig, gällande livet, gällande mat, gällande allt. Bara att jag med denna kur lyckats sova en hel natt är helt rörande för mig. Jag har nog alltid varit en orolig själ som legat vaken på nätterna och lyssnat på vartenda ljud. Det har inte hänt sedan jag startade med denna kur. Jag har sovit som en sten, och verkligen kunnat vakna pigg och vara glad och må bra. Genuint bra! Det är helt otroligt för mig, helt otroligt.
 
Bara det att min sambo lyckats med så fruktansvärt grymma resultat. Det gör mig så innerligt stolt. Han har varit så fantastiskt duktig att jag knappt vet vad jag ska säga. Han har verkligen kört på som en maskin under dessa dagar. Han har orkat träna, vara den glada och lugna och härliga människa han alltid är. Det slog mig när vi har börjat kolla på resultatet han gjort att det nästan tåras lite i ögonen på mig. Vilken jäkla kille jag lever med! Han har stöttat mig när det varit som absolut värst, och verkligen hyllat mig när det gått som bäst trots att han själv många gånger har behövt den peppen själv. Han har funnits där i alla väder dessa dagar, och utan han hade jag aldrig klarat detta. Vi gjorde detta tillsammans och jag är bara så glad över det. Jag önskar ni som läser detta också skulle ta med sambon, mamma, pappa, polarn eller farmor på detta och gör det tillsammans, det är bara så otroligt värt det. 
 
Jag vet att det kan låta klyschigt, men jag rekomenderar verkligen denna C9:a till ALLA som läser detta! Det här trodde inte jag var något för alla men jag hade fel, DET ÄR NÅGOT FÖR ALLA! Alla gör det precis efter sina egna förutsättningar. Sambon gjorde detta för att kanske kunna tappa något kilo. Jag gjorde detta för att förhoppningsvis må bra och bli piggare. Vi båda kände att vi fick det vi efterfrågade, och blev absolut inte besvikna. Snarare nu så tänker jag varför jag aldrig vågat pröva detta tidigare. Varför har jag aldrig valt att må så här bra som jag mår nu? Det är aldrig för sent att ta tag i sig själv, i det man vill med livet och vad man vill livet ska ge en. Kom ihåg det, det är aldrig det. Därför önskar jag bara att alla skulle förstå hur mycket denna C9:a har gjort för mig och min sambo, och kan ge dig. 
 
Jag söker just nu testpersoner för att pröva denna C9:a, och det enda jag kan tänka just nu när vi snart går i mål är varför inte andra vill må lika bra som jag? Och känna denna känsla som jag känner? Du är så otroligt välkommen att kontakta mig via kommentarsfältet eller Facebook eller via telefon om du är sugen på att pröva på detta och vara min testperson. Du kommer inte ångra dig!  Självklart kommer alla reagera olika på kuren, men det är så det är helt enkelt. Att välja och göra sitt första steg till att må bättre, det borde vara så självklart. Jag drömde om ostbågar på nätterna i början. Nu drömmer jag om nyttig hälsosam mat. Det är skillnaden. Jag har valt ett bättre liv nu, och jag är stolt över det. Förut trodde jag att jag inte kunde, nu vet jag att jag kan. 
 
 
 
 
 
Publicerat i