SPRÄNGER MINA LUNGOR SOM OM JAG SITTER PÅ EN BOMB

Vilken perfekt dag att vakna till. Körde en tolvtimmars sömntuta inatt, vilket lär innebära att jag går på speed idag. Skönt när man känner att man är utvilad och kan ge allt på jobbet. Annars så vankas det mycket i min värld de kommande dagarna. Det ska städas idag. Det blir en låååång löptur imorgon. Och tvätt på kvällen. Och packa väskan för att vara redo inför Stockholmisch på fredag till söndag. Det kommer bli ett helt perfekt avbrott i vardagen. Och jag som sitter och tittar på semester i vinter liksom. Vad vinner man på det? Det är ju nu man ska leva, och göra allt det där man drömt om. 
 
Har hittat så fruktansvärt sjukligt bra musik som får mig att gå igång att leva. Det kan inte annat än vara helt perfekt. Och kännas galet bra. Det är många förluster, men jag kommer igen och nu har jag lite rekord som ska knäckas, och lite bensin som kommer få mig på fötter igen. Rekorden är fina. Och jag skrattar lika högt varje gång. Vem fan tror man att man är? Och vad tror man att man ska kunna ådstakomma? Jag tror att jag kan vinna OS i det jag verkligen ger mig hän åt, men det handlar ju om det. Att verkligen ge allt. 
 
Nej, perfekt dag. Fullt ös med planering på jobbet, och sen bästa lunchen med bästa polarn, och sen blir det hem och umgås med min fina kompis. Sen blir det att ladda ladda ladda. Är nästan lite pirrig. Och hur blir jag när jag är pirrig? Skrattar och fnissar extra mycket. Varje gång. Same story same time. Nej kasta ner lite nagellack i väskan och dra iväg till jöbbet. Egentligen vill jag tacka en särskild person som gett mig sådan fightingspirit de senaste veckorna, men det tacket kanske kommer en vacker dag. Who knows. 
 
 
 
 
 
 
Publicerat i