APROPÅ DET HÄR MED RIS

Måste bara berätta om mitt senaste köp.
Jag är en risdiggare.
Älskar ris, och hade om jag fick, kunnat äta det varje dag.
Men det funkar inte.
Magen hade nog krakulerat ihop mest troligen då.
Så jag tänkte när jag var på ICA sist att nu bannemig ska jag köpa ris.
Och sagt och gjort.
Jag strövade runt hyllorna som en liten hund.
Letade upp rishyllan.
Stod länge och klämde och kände på förpackningarna.
Stod och tittade, och hummade och fingrade med händerna på hakan.
Vilken rissort skulle jag ta?
JO. Det blev gott liv ica - fullkornsris. 
Och visst, jag är inte dum.
Det var ett fullkornsris jag köpte.
Men alltså höjden på risberget är att man måste koka det i 40 minuter.
HALLÅ 40 minuter?
När man är född i snabbmackis-generationen. Då är det illa.
Så jag har nu kokat det där riset två gånger totalt.
Varav bjudit gäster på det lika många gånger som antalet kokningar.
Och reaktionerna då undrar du?
Hm. Inte som jag hade tänkt mig. 
Det är gott. Smakrikt ris.
Men alltså skoja inte vad det fastnar i tänderna.
Känns som man har en hel risodling i gaddarna när man ätit klart.
Dock kommer jag stå det där riset troget.
Trots att när man ler så ser alla vad jag ätit. 
TROTS flertalet tandborstningar ska tilläggas.
Men jag gillar det.
Köp det.
Det är gott.
Tar lång tid att koka. Förebygger då stress.
Och fastnar sådär härligt i tänderna.
Som popcornkärnor.
Ungefär det jag ville skriva om mitt ris jag har hemma.
Om du ville veta.
 
 
 
 
 
 
 
Publicerat i
#1 / / Frida:

Hahahah vad du är rolig. Detta gjorde min dag! ;)
/en annan risdiggare