JAG SAKNAR DIG MINDRE OCH MINDRE, DET KOMMER ANNAT EMELLAN OCH DET ÄR BRA

Lördag kväll.
Halsont.
Lite hosta.
Och ögonlock som är så trötta, så trötta.
Idag är det min tur att gå på tre dagars ledighet.
Och jag är glad över det.
Glad så att det nästan gör ont i bröstet på mig.
Det är väll därför man blir sjuk också.
För att man just vågar slappna av.
Och vågar ge sig hän åt något annat än jobb.
Det ska bli så fruktansvärt skönt att åka bort.
Och jag kan nog inte längta mer än jag gör just nu.
Pearl Harbor på tvn.
Jag under filten i soffan.
Och tankar som flyger iväg.
Jag kommer på mig själv rätt ofta med att skratta högt numera.
Tankarna kommer liksom ifatt mig. 
Och jag skrattar, bubbligt. 
Fantastiska livet egentligen.
Ena dagen kan det vara slagsida.
Andra dagen är det sunnysideup.
Och jag vågar nästan tro att 2013 har något gott med sig.
Något gott i bagaget.
Så nu ska jag bara mysa ner mig längre ner under filten.
Låta tankarna sväva igen.
Och sen krypa ner under täcket och sova.
Och bara andas en stund.
 
 
 
Publicerat i