jag är nog en nörd trots allt

Jag har innerligt försökt att förneka.
Till den innerliga graden att det inte går mer längre.
Tänkt att om jag hoppar på sist på alla trender så räknas det inte.
Trånat och bett och bönat om saker.
Och vissa har jag faktiskt totalt struntat i.
Men när allt som jag äger och har började gå sönder.
Så känner jag även mig trasig.
Jag önskar att jag kunde ha lite större karaktär.
Att inte vara svag för det som inom citationstecken alla andra har.
Men nejdå. Jag klampade rakt in i en affär idag jag och pappa.
Jag tänkte nog inte desto mer.
Jag bara gjorde.
Och nu så är jag en ny Macbook pro dator rikare.
Jag vet inte vad det tagit åt mig.
Jag skulle jobba och leva med min dell-dator.
Men när den säger upp bekantskapen. Då är jag dessvärre tvungen att göra detsamma.
Och jag kan ju inte annat säga än att jag är lycklig.
Så länge jag egentligen suktat efter denna godbit.
Nu är den äntligen min. Inte en dag för tidigt.
Och jag vet vad mitt nästa köp kommer bli.
Jag kommer slukas in i nördbubblan. Sakta men säkert.
Men för en gång skull tänker jag inte kämpa emot.
Utvecklingen går framåt. Min mobil har hakat med i flera tusen år.
Jag har en drömmande kärlek till the big apple - new york.
Inte konstigt då att man faller för sådana saker.
Allt som handlar och innefattar ordet apple, är numera top notch.
Jag är en lycklig själ. Trots tre miljarder saker i skallen.
Kanske detta hjälper mig att lätta upp livet lite.
Kanske.






Publicerat i