jag är lugnet själv just nu, helt enkelt

Åh vilken alldeles perfekt Måndag.
Några timmars strosande på staden.
En stund att sitta ner och bara titta på solen.
Gå hem och kika på böckerna jag köpte.
Äta lite lunch. Dricka gott te.
Mysa ner mig i bekväma kläder.
Tvätta bort sminket.
Känna mig ledig.
Ta en bok och börjar läsa.
Läser några hundra sidor.
Blir uppslukad.
Gör i ordning mat.
Äter mat, och bara myser.
Alldeles perfekt måndag.
Jag vet att det låter tjatigt.
Och klyschigt. Men jag gillar det.
Kursstart imorgon.
Journalistiskt skrivande.
Det låter bra.
Det känns bra.





Publicerat i
#1 / / Blopparna - Emmy:

Vilken fantastisk Måndag det låter som att du har haft!



sv: Tack :) Jag pratar nog för oss båda när jag säger att vi blir så glada av sådan respons! Jätte kul att du tycker det :)