det handlar om dig, det handlar om dig, jag skriver om dig, alla mina låtar om dig

Då är jag redo igen.
Efter att ha sovit ett halvt sekel under dagen.
Hinkat litervis med vattenmängder.
Ätit mat och tagit en lång och välbehövlig dusch.
Så nu är jag inte mer än redo kan jag förklara det.
Dag två på festivalen ska snart ta sin början.
När slutet är på denna kväll det vet jag inte.
Jag vågar inte gissa när.
Men jag tror att oavsett så blir det grymt.
Oavsett hur kvällen slutar så blir det bra till slut.

Snart får jag sällskap och det känns bra.
Jag kanske glömde säga det.
Livet. Det känns bra.
Äntligen så blåser inte vinden motvind i håret.
Utan det går rätt bra just nu.
Snart tar jag mig mitt första glas vin ute på balkongen.
Tack och hej så länge. Kvällen tar mig dit den vill.
Meant to be or not.






Publicerat i