idag är jag bästa vän med livet

Jag var inte den vassaste kniven i morse.
Jag kände mig bitter och tom på energi.
Hälften av kroppen var med, resten var hemma.
Jag kan få sådana där infall ibland.
Som man sa i skolan förr i tiden.
"Närvarande men ej deltagande".
Och till sist så fick jag vråla lite om min bittra sida idag.
Vilket slutade med ett besök och en fika med john och eddie.
Jag är glad att jag gick på staden idag.
Och jag är glad att det är bra väder ute.
Jag är sinnessjukt glad just nu bara.
Faktiskt. Och nej det är inte hypat.
Jag mår sanslöst bra, och jag ser slutet snart av denna termin.
Det är inte många veckor kvar.
Vilket får mig att må riktigt riktigt bra.

Utvecklingen har gått framåt.
Jag med och idag så känner jag med på den biten.
Egentligen så vill jag fira idag, men vad ska man fira?
Att det är måndag?
Jag som har hatat denna dag.
Idag älskar jag den.
Idag älskar jag det som kallas livet!





Publicerat i