det är trevligt när du vågade drömma

Jag lyssnar på en superbra låt.
Enligt mig i alla fall.
Säkert - Dansa, fastän
Helt makalös bra låt.
Jag blir sugen på att dansa.
Jag blir sugen på att ta mig fina kläder.
Jag blir till och med sugen på att sjunga högt.
Och det är för mig en bra utvärdering.
Hon har stil den där kvinnan.
Säkert. Hon är så jävla säker.
Och snygg och cool. och så.

Annars så äter jag en sen middag.
Eller sen och sen. Finns det tidsperspektiv på sådant?
Måste man alltid äta klockan fem varje dag?
Nej. Just därför så äter jag klockan åtta denna kväll.
Eller lite efter. Men sådant spelar egentligen inte någon roll.
Nej, jag ska göra en sån där nördig sak.
Som att skapa en "to do" lista inför veckorna som kommer.
Jag ska agera miss blondinbella ut i fingerspetsarna.
Annars blir inga barn gjorda denna vecka.
Inte något riktigt barn. Det är bara så man säger.
Inga missförstånd här.
Dessutom har jag inte tid.
Med barn. Eller att skriva töntiga listor.
Men jag kanske gör det ändå.
Det sistnämnda alltså.
Töntig lista. Inget mer.


Publicerat i