ÅRET SOM GÅTT OCH PASSERAT

Jag tänker tillbaka nu.
Letar bland arkiven. Ser vad som hänt.
Januari:
Jag fyllder år.
Jag kan minnas att jag tänkte mycket då.
Under den perioden. Jag tog det mest lugnt.
Tränade. Gjorde andra saker. Fest och party låg på hyllan.
Jag verkade inte särskilt lycklig då. Varför, det vet jag inte.
Det var smoothie-drickande. Te-drickande. Och deeptalk.
Januari var en månad i sig.
Februari:
En månad som kändes lättare.
Jag var lättare till sinnet. Jag kan se att jag till och med log.
På bilder. Jag tränade en del.
Jag bakade och lagade mat som en dåre.
Jag köpte böcker på bokrean.
Det var kallt ute. En stressande och tung period.
Trots det lyckades jag hålla humöret och gnistan uppe.
Jobbade.
Mars:
Jag hälsade på min kära farmor.
Myste och hängde med släkten några dagar.
Körde fotoshoot. En del partykvällar.
Klarade en kurs jag aldrig trodde jag skulle fixa.
Min familj kom på besök. Min bror likaså en annan gång.
Det blev mildare ute. Något jag hann reflektera över.
Började plugga b-uppsats. Något som bokstavligen tog livet av mig.
Jobbade.
April:
Månaden då jag började leva på riktigt.
En helt galen period fylld av fest och party.
Solen visade sig. Det blev varmt. Härligt ute.
En hel del pluggande. Galet!
En del träning. Färgade håret. Rött (såklart).
Jobbade.
Maj:
Pluggade som en idiot. Det sista uppgifterna skulle lämnas in.
Fick mitt sommarjobb.
Party, sena nätter. Minnen jag aldrig glömmer.
Massa kärlek. Ångest. "Vi ses snart igen".
Fest och åter fest. Galet.
Ren och skär lycka.
Olyckligaste människan i världen som lämnade Piteå.
Avslut på något jag inte velat.
Juni:
Jobb, jobb och åter jobb.
Inte mycket fritid. Jobbade extra.
Tog tag i träningen igen.
Jobbade mest hela tiden.
Juli:
Jobb.
Bästa helgen någonsin. Piteå dansar och ler.
Galet rolig helg. Galna minnen.
Helt helt underbar sista helg i Juli.
I övrigt, jobb. Massor med jobb.
Världens bästa period. Tränade.
Augusti:
Jag minns mig själv som väldigt lycklig.
Och väldigt olycklig samtidigt.
Tvetydigt.
Köpte mig en konken. Gul sådan.
Åkte tillbaka till Piteå.
Styrde fest direkt vi var tillbaka igen.
Ångest och funderande. Tankar.
Victoria och jag. Silverfallet.
Tillbaka till skolan. Tränade i den mån jag kunde.
September:
London-resa. Helt galet.
Älskade varje sekund jag var där. Vill tillbaka igen.
Vill flytta dit. Blev förkyld. Låg däckad i två veckor.
Pluggade som en idiot. Köpte en ny dator.
Köpte en kamera. Älskar den.
Besökte farmor och min släkt. Supermysigt.
Öste en husfest. Hade det rolig. Väldigt kul.
Ny höstjacka. Fest med Caroline och Susanna.
Galet underbar kväll.
Oktober:
Körde hårt på gymmet igen. Köpte böcker.
Försökte koppla utav stressen från skolan.
Pluggade som en idiot.
Njöt av hösten, och löven.
Lagade mycket god mat.
Var och lyssnade på Melissa Horn med Victoria.
Sjukt mysigt och bra konsert. Hela den helgen var guld.
Bakade som en tok.
Drack te, och myste i min höstjacka med stora halsdukar.
Fest, tacofest, mingel, mys.
Fotbad och Elle-tidningen.
Besökte hemmet en helg.
November:
Åkte hem och firade broder som fyllde år.
Party med jobbet.
Magsår. Stressad.
Ofantligt mycket i skolan.
Ångest. Tankar om att ge upp.
Stockholm med kära Caroline. Jag var lycklig då.
Köpte julpynt, och formar för att baka pepparkakor.
Firade första advent. Lussebullar och te.
Pluggade som en idiot.
Hade mor och far på besök.
Tränade mycket.
Läste böcker, och försökte att leva livet.
December:
Pluggade ofantligt mycket, "den berömda väggen" var nära.
Öste sändningar. Julbakade som en idiot.
Besökte Victoria en helg och såg Melissa Horn.
Bjöd hem vänner på middagar. Myste mycket.
Drack te, glögg om vart annat.
Fick jullov.
Åkte hem och jobbade en vecka.
Köpte en ny telefon. Firade jul.
Firade nyår. Avlade nyårslöften.
Fick superfina julklappar.
Galen och kaotisk månad.
Ungefär sådär har mitt år sett ut.
Ganska pendlande. Svart och vitt, och allt där emellan.
Ungefär som livet är, under ett år.
Jag återkommer senare med lite bilder på julklapparna jag fick.
Fick några speciella.
Ska förbereda mig för att gå ut ikväll.
Leva livet och ha det roligt.
Imorgon när jag vaknar, då är det 2012.
Skönt att veta.
Publicerat i