jag hoppas att ditt vin blir till vatten, blixtar prickar dig.

Kvinnan som försöker pressa sig själv är vaken.
I den form pressa menar jag att sova.
Jag är värdelös på att sova.
Eller jag kan när jag vill.
Men sen när grannarna börjar låsa sina dörrar i trapphuset är det kört.
De står sedan och surrar,och går högt och tydligt i trappen.
Eller så är det någon som väcker mig med ljuvligt gitarrspel.
Eller så vaknar jag av mig själv.
Ofast är det faktiskt det sista alternativet.
Men ändå. Jag försöker och pressa mig.
Försöker att tänka "nu matilda ska du sova länge".
Men det fuckar sig som vanligt.
Fast egentligen, vem är jag att klaga?
Det finns ju människor som inte har säng, täcke eller kudde.
Eller sömn för den delen heller.
Så jag är nog en rätt glad själ ändå.

Jag har kickstartat dagen med goda mackor.
Och ett fågelbad till tekopp.
Jag gillar det faktiskt.
Och att äta frukost länge.
Charmigt det där.
Idag har jag ingenting på kalendern.
Det var länge sedan.





Publicerat i