if you wanna be fame, please play the game

Åh jag åker nästa vecka och helg till london.
Jag har knappt hunnit tänka på det.
Ska spendera en lång weekend där.
Fotografera och bara må gott.
Göra en massa roligt.
Roa mig. Shoppa mig lycklig.
Äta mig mätt.
Och skaffa mig en hel del bra minnen.
Känns bra att komma iväg en sväng.
Känner jag mig själv rätt.
Så kommer jag bli kär och åka tillbaka igen.
Jag tror jag kommer älska london.
Ta mig turer tillbaka dit.
Om jag känner mig rätt det vill säga.
Det är inte alltid jag gör det. Men det kan ju slå rätt.

Annars sitter jag och är synisk.
Eller egentligen drömmer bort.
Eller spenderar mina tankar på annat håll.
Jag ser musikvideos och blir inspirerad.
Jag fick ett infall nyss om att jag borde kasta ut min garderob.
Börja om från början.
Men det låter å andra sidan jäkla dumt.
Så jag låter det se ut som det gör.
Tills att jag kommer på ett bättre förslag.



Publicerat i