tjusiga tisdagen

Ohja. Glamorös rubrik.
Som beskriver mig och min dag idag.
Jag är en superlyxig person.
Idag har jag fått åka med bil, på arbetstid och handla.
Jag har fått hjälp med ett inslag.
Jag har fått en kär vän på besök.
Hela den här dagen. Tjusig. Med ett annat ord.
Det känns super.
Sedan att man inte vet vad man ska äta.
Det är en annan fråga. Inte så komplex dock.
Komplexa saker kan vara trevliga.
Svåra. Jobbiga. Farliga. Men ack så trevliga.
Människor som uppgifter.
Ja du förstår nog vad jag menar.
Om inte. Nej då gör jag nog inte det heller.

En tisdag än så länge i stjärnglans.
Hoppas bara att jag får en tid i tvättstugan snart.
Allt jag äger och har ligger snart i tvättkorgen.
Om jag överdoserar och byter kläder ofta?
Nja. Det låter vi vara osagt.
Men nu orkar jag inte bekymra mig mer om det.
Det blir en kväll med te, mackor och company.
Tjusiga tisdagen var det ja.


Publicerat i