Jobb och andra jobbiga saker

Nu var det dags igen.
Det var bara att hoppa upp till klockan.
Och sjuka drömmar har jag drömt igen.
Direkt jag lade ner min skalle på kudden så somnade jag.
Stentrött kan man då med andra ord förklara det hela.
Så jag drömde att jag var i kina.
Att kineserna tog alla mina vänner, och vi åt nudlar.
Äckligare nudlar än de jag lyckades göra igår.
Var inte kineser ett vänligt folk?
Eller är det bara jag som har fått för mig det?
Nej jag tror dom är snälla.
Då får dom sluta ge mig dåliga nudlar, och ta mina vänner.


Nej nu ska jag sluta yra om mina drömmar och jobb.
Det jobbiga här är att jag har sådan ångest över helgen.
Man jobbar konstant, så är det bara.
Och då känns det värre att bara åka till piteå för några timmar.
Jag ska egentligen dit, dricka mitt vin i låda.
Inte lyssna på någon artist, den enda jag ville se har redan spelat.
Och sedan gå hem och sova för att sedan åka hem svintidigt så jag hinner.
Vilket slutar i att själva resandet tar tusen timmar.
För att festa och sova i 10 timmar.
Tänker jag fel eller galet här?
Nåväl, det är ångest här. Ångest hur man gör.
Det brukar ju lösa sig.. så säkert även denna gång.


Publicerat i