jag lever mina lyxiga dagar

Åh vilken undebrar dag jag har haft.
För det första så åkte jag upp till stora staden idag.
Eller närmare bestämt till Kiruna.
Det är där det händer. Jag lever på landet vill jag tillägga.
Sen blev det att besöka frisören igen.
Sist släppte färgen lite. Nu är det som det ska.
Jag lovade att jag skulle dimpa in en bild.
Flänga upp lite sådär.
Jag har helt enkelt inte orkat.
Det är min orsak.
Måste man ha orsaker jämt?
Nej egentligen inte.

Därefter har jag hjälpt lisa att röja lite i lägenheten.
Jag älskar att städa. Förlåt.
Men jag är en sådan människa som är rätt huslig av mig.
Trivs med att plocka och dona.
Så det har vi gjort. Därefter på coop och handlat.
Och avslutades med att Lisa bjöd på lövbiff.
Det var så sjukligt gott att jag svimmade.
Okej. Jag höll mig levande.
Men det var en smakupplevelse utan dess like.
Så jag lever ett rätt lyxigt liv.
Går till frisören, får lagad mat.
Okej. Det är en dag. På 365.
Men jag klagar inte över att leva loppan lite.
Ibland sådär.


Publicerat i