Kommer bli ett bra år

Ohja det har jag konstaterat igår.
Redan igår så känns det som att detta år, detta år kommer bli grymt.
Eller något i den stilen i alla fall.
Jag känner mig glad och lycklig över att se alla nya ansikten.
Människor och personer som jag aldrig förut träffat.
Eller sett överhuvudtaget för den delen.
Människor som man nu ska få lära känna.
Dansa fötterna onda med och skratta nätterna långa med.
Nej jag minns inte om jag kände såhär förra året.
Men livet kom tillbaka. Livet kom till piteå i alla fall.
Det finns hopp om jag säger så.
Och det bevisade sig idag.
En lektionssal med 60 elever.
Där både stolar och luftkonditionering var en bristvara.
Men där ändå 60 elever skrattade till den flummiga läraren.
Han vill kalla sig så. Då får han vara det.
Och ändå så var det inte stentrisst som det annars brukar vara.
Där döden är ingenting att jämföra med.
Men jag vet att jag kommer få äta upp det här snart.
Då kursen börjar sina mot sitt slut.
Men faktum är att jag faktiskt gillar det här.
Nu låter jag mig få rykas med i ruset.
Go with the flow och bara är.
Tjoho jag har fått hopp om livet igen !






Publicerat i
#1 / / Linda:

Föreläsningen var faktiskt... Riktigt dryg, men trevlig ändå? Kul att läsa såhär positiva saker, det tycker jag om :)