"Don't even brake the law"

Hemkommer efter en dag i skolan.
Slutade inte såhär sent utan har varit hos grannen.
Vad jag älskar att vara där alltså, alltid så trevliga och underbara.
Deras barnbarn Edvin är helt awsome alltså.
Älskar att busa med mig, och är så klok liten sak.
Han vet vart tidingarna ska vara och vart farfars glasögon ska vara.
Vilken kille alltså.

Ikväll blir det hemmakväll hos friden, så skönt faktiskt.
Vet inte om alla har varit så taggade egentligen efter allt som varit.
Så därför så stannar vi hemma och myser och äter.
Vill då bara säga en sak till er där ute.
Under dessa dagar så märker man snabbt vilka som är okänsliga och rent utsagt elaka.
Ni som säger och kommer med dumma kommentarer,  och denna dumma stad alltså.
Alla tror att de vet sanningen om allt, alla tror det.
Det som är det sjuka, alla bör fan i mig tänka på vad dom säger , för det sårar enormt för alla anhöriga till alla händelserna som har  varit så jag ber er att visa respekt!
Ta först reda på sanningen innan man börjar yttra sig, så är det.
Kör inte den hära "men min släkting sade" eller "min kille sade" , säg då ingenting.

Varför tror alla att jag skulle  vara sur för att det inte blir en utekväll?
Jag är hur glad som helst, mina vänner går före allt nu.
När dom behöver stöd, så finns jag där, då kanske dom finns där för mig sen.
Nej tänk på vad jag sa, tänk till före du yttrar dig !
Ha en trevlig kväll , det ska då jag ha.

Kärlek
Publicerat i
#1 / / Fridan:

tack (F)

#2 / / hannanna:

kiruna är blä